hansenmarga.reismee.nl

Gecancelde vlucht regen en bliksem

Woensdag 1 februari was dan eindelijk de dag de we vertrokken. We hadden dinsdagavond al ingecheckt dus waren we er helemaal klaar voor….totdat bleek dat er een radar storing op Schiphol was en onze vlucht naar Londen was gecanceled . Gelukkig konden we overgeboekt worden op een vlucht naar Nairobi, van daaruit naar Johannesburg vliegen en daar dan weer verder naar Windhoek.

We vertrokken om 20.30 u. i.p.v. om 17.30 u.

Toen we op Windhoek aankwamen regende het en niet zo’n beetje ook. We mochten het vliegtuig niet uit omdat het ook heftig onweerde. Uiteindelijk hebben ze een bus geregeld die ons naar de ontvangsthal bracht. Daarna een taxi naar de B&B in Windhoek. Onderweg zagen we dat er allerlei kolkende rivieren waren door de overvloedige regen. En wij hadden Oscar en Audrey juist verteld dat Namibië zo droog en bruin en stoffig was! Maar dit was wel een unieke situatie.

De volgende dag hebben we de twee auto’s bij het vertaalkantoor opgehaald . Zo lief van de broeders dat we tegen heel geringe kosten deze auto’s mogen lenen. Het is een bakkie (ja John en Ria dezelfde die jullie hadden ;-). En een ford focus.

Na een bezoek aan Remi en Marjolein in Otijwarongo kwamen we om 20.15 in Outjo aan. Daar ons geïnstalleerd en doodmoe naar bed.

Hans deed de volgende morgen de actie en ging in de dienst maar dat was een beetje te veel van het goede voor de rest van ons. We ontmoeten Hans en onze vriend Rolf later in town waar ze met de LED karren stonden. Iedereen was zo blij ons te zien.

Zondag morgen om 9 (!) uur was de lezing en Wachttorenstudie met aansluitend de Broadcast van januari . Hans had de lezing, Rolf deed de WT. Er werd veel geantwoord en hard gezongen uit de nieuwe bundel. De gemeente groeit. Er zijn weliswaar maar 18 verkondigers maar er waren meer dan 50 op de vergadering. En voor degene die onze vorige reizen hebben gevolgd Yellow Point is verleden tijd. De vergadering is nu in de stad, dus niet in de Location . Het is een ruimte met twee kamers en een keukentje. Er verblijft op het moment een Duits stel die hier al vanaf januari verblijven. Als er vergadering is schuiven ze alles aan de kant (niet veel hoor, een bed en wat koffers, deze mensen zijn echt diehards, ze hebben geen auto en lopen alles!!!) Het zijn afgestudeerden van de SKV, hij is ouderling. Rolf is super blij. Gisteravond hebben ze zelfs een soort ouderlingen/dienaren vergadering gehad. Iets wat natuurlijk niet vaak voorkomt omdat Rolf de enige ouderling is hier. Na de broadcast zijn Hans en ik het gebied in gegaan. Jullie moeten de ervaringen van Audrey en Oscar maar op hun blog lezen. Hans werkte met een ongedoopte verkondiger Antonio, afkomstig uit Angola. Hij maakt vorderingen en heeft zelf ook al weer bijbelstudies. Ik werkte met een zusje dat ik nog van de vorige keren kende. We hebben al weer een paar hele leuke adressen opgedaan. We spraken met een man eerst over wat er in Openbaringen 21:3,4 staat. Hij sprak Engels maar las liever Afrikaans. Ik probeerde langzaam Nederlands te spreken maar dat snapte hij niet. Toen ik hem op JW Library liet zien dat de tekst uit de Nederlandse bijbel en de Afrikaanse bijbel heel veel op elkaar lijken begon hij over Duits en of wij een pastor kende die veel wonderen deed en mensen genas. Blijkbaar combineerde hij dat met elkaar. Wat wij vonden van het doen van wonderen? Ik heb hem de teksten uit 1 kor. 13:8, 13 laten lezen en verteld dat het werkelijke kenmerk voor ware Christenen liefde is door Joh.13;35 voor te lezen. Ik vertelde hem dat Christenen daarom niet in oorlog kunnen gaan omdat ze uit liefde hun broeders en zusters die over de hele aarde wonen niet kunnen doden. Volgens mij snapte hij wat ik bedoelde En we mogen terug komen a.s. zondag.

Vandaag (maandag) houden we ons een beetje koest, morgen weer in de dienst. Die verhalen horen jullie dus nog

p.s De weblog van Audrey en Oscar is oscar-au3-outjo.reismee.nl

John en Ria Peters

Lieve vrienden,
Wat fijn zeg dat jullie toch goed zijn aangekomen daar ondanks de voorgaande problemen. Blijkbaar hebben reizen richting Windhoek patent op vreemde problemen ????. Dus jullie rijden nu in Smokey rond zo Noemden we de auto vanwege de enorme roetpluim bij het starten. Maar zonder pech was het een stoer bakkie. We vinden het geweldig dat jullie nu de gemeente ondersteunen en lezen gulzig jullie ervaringen alsof we er weer een beetje bij zijn. We zien uit naar het volgende verhaal. Lieve groetjes John en Ria Peters

Wilma van den Berg

Marga en Hans,
Heel leuk om een beetje met jullie mee te reizen. Wát een reis zeg. Maar heel dankbaar werk wat jullie doen daar. Veel succes en Jehovah's zegen, we genieten op afstand met jullie mee,????

Roy en Ruth

Eindelijk jullie weblog gelezen. Leuk hoor! We zijn benieuwd naar het vervolg. Groeten vanuit de sneeuw.

Tia

Fijn voor jullie dat je weer bees(ten)sies gaatkijken, maar ik verlang ernaar dat jullie weer internet hebben.

Jopie en Wim

Heel veel avonturen daar en natuurlijk fijne ervaringen met Jeh.werk wat daar erg belangrijk is

Frits Dietrich

Hallo, Marga en Hans, leuk om jullie te volgen via dit medium...wat jullie allemaal doen om onze broeders en zusters te helpen! Hartverwarmend! Prachtige ervaringen op doen en veel lieve mensen ontmoeten en veel werk te verrichten..jullie zijn een voorbeeld voor velen van ons.. Keep up the good Work en Jehovah's zegen. Groetjes, Frits