hansenmarga.reismee.nl

Koninkrijkszaal in Outjo

Eindelijk, het is voor elkaar ! Na divers overleg, plannen maken, kosten berekenen, wikken en wegen is er een huurcontract voor een echte koninkrijkszaal in Outjo. De eigenaar van het pand is welwillend en de broeders en zusters heel ijverig in het aanpassen en renoveren van de zaal. De laatste zaterdag in maart hebben we met zijn allen heel hard gewerkt om de vloer te egaliseren en 2 van de 3 wanden te stucen. Iedereen hielp mee van klein tot groot. Wat een enthousiasme en hoe goed voor de onderlinge band in de gemeente.

De eerste zaterdag in april werd er weer gewerkt, nu de andere wand stucen en een nieuwe voordeur plaatsen. En de wanden schilderen. Daarna nog wat andere klussen en dan kunnen ze in de nieuwe zaal vergaderen.

Dit is echt een mijlpaal. De vorige vergaderplaats “Yellow Point” was een oude bar in de Location. Het heeft een aantal jaren voldaan, mensen uit het gebied wisten waar het was en qua grootte ging het net (niet). Maar het plaatstalen dak was zo laag dat als de broeders een aandeel hadden hun hersens zowat gekookt werden omdat het zo warm was. En vreselijk stoffig: elke vergadering moest eerst de hele zaal schoongemaakt worden voordat het programma kon beginnen.

Nadat de huur eind 2016 werd opgezegd waren de vergadering in een woonhuis van 2 kleine kamers. Daartussen was een wand met een deuropening, maar bij vraag en antwoord besprekingen was het lastig om iedereen die een antwoord wilde geven te zien.

Maar nu is er binnenkort een betere ruimte waar gemakkelijk 60 en met enig passen en meten ook wel 80 personen bijeen kunnen komen. De nieuwe zaal is bovendien gelegen aan de rand van ‘town’ waardoor ook mensen uit ‘town’ de zaal makkelijker bezoeken terwijl mensen uit de ‘location’ de zaal ook goed kunnen bereiken.

We hopen dat deze nieuwe gelegenheid echt tot de verder groei van de gemeente zal bijdragen.

Marianne en John

Bij grote bouwprojecten van Jehovah's organisatie zien we de liefdevolle eenheid en samenwerking van onze broeders en zusters,en zijn we blij met het resultaat.Maar als we zien hoe jullie met de plaatselijke broeders samengewerkt hebben, en te helpen om met weinig middelen een Koninkrijkszaal te realiseren kunnen we trots zijn op onze wereldwijde broederschap. Een geweldige aanmoediging voor ons allemaal, Jehovah zal dit beslist zegenen

Bob en Peter

Wat een fijn bericht dat ze in Outjo een nieuwe zaal hebben, ook voor nieuwe bezoekers. Goed werk gedaan broeders en zusters. Hier worden we warm van.
Al jullie inspanningen waard, een fijn gevoel en Jehovah's zegen.
Heb. 6:10