hansenmarga.reismee.nl

Nog maar één week

Het wordt nu spannend! Deze week hebben we nog de kringopziener en zijn vrouw te logeren. En a.s. maandag gaat het gebeuren.

We willen tijdig onze koffers pakken omdat we nogal wat extra dingen meenemen. O.a 3 oude laptops. Die worden gebruikt in de gemeenten in Namibië voor het doorsturen van lezingen van de ene gemeente naar de andere. Er zijn n.l. veel hele kleine gemeenten waar niet voldoende broeders zijn om iedere week een lezing te verzorgen. Daarom verbinden ze de gemeenten met elkaar via internet zodat vanuit één gemeente meedere anderen mee kunnen luisteren naar een lezing. Misschien dat we ook nog een versterker meenemen. We moeten nog uitzoeken of je van te voren extra bagage kan bijboeken. We mogen per persoon maar 23 kilo meenemen. Normaal gesproken is dat geen probleem maar met die extra laptops en een versterker van een paar kilo is het natuurlijk snel te veel.

Ook het uitzoeken van kleding is lastig. Voor de velddienst heb je natuurlijk "nette" kleding nodig maar niet te netjes. Ik hoorde al van Remi en Marjolein dat je bij mensen uitgenodigd wordt om op van alles te zitten en dat het niet altijd even schoon is. Dus maar geen witte rokken mee. Verder is het overdag warm en kan het rond de tijd dat wij er zijn 's avonds best wel fris zijn. Dus moeten we ook wat warmere kleding meenemen. En omdat we ook wat in het land willen zien is sportieve kleding en schoenen ook handig. En een fototoestel, en een verrekijker, en een landkaart, en een boekje over het land en een waslijn en wasknijpers en een verbanddoos om maar niet te spreken van de lectuur/bijbels in het engels en velddiensttassen enz, enz, enz.

Het houdt ons in ieder geval van de straat :-)

Groetjes en tot snel

Marga

Frits Dietrich

Hallo. Marga, jaja nog maar een paar dagen..en keuzes met het inpakken..zo herkenbaar. Waarschijnlijk dat je Stephan en Natasja ten Have wel kent, idd broer van..Zij zijn in het voorjaar nog naar Namibië geweest en terug gekomen met mooie verhalen en nog mooiere foto's, toch wel wennen wat levenswijzen betreft, maar ik neem aan dat jullie niet voor luxe gaan..Wij verwachten natuurlijk wel verhalen en pictures, als internet het toelaat natuurlijk.. Nog veel plezier met inpakken en tot "horens" Groeten Frits

Tiatjaden

K heb t al gedaan

Jan en Saskia van der Breggen

beste vrienden,
Wat een reis! Geweldig dat jullie dat kunnen ondernemen samen, we volgen jullie heel graag, succes met de laatste voorbereidingen!
Goede vlucht!
Jan en Saskia