hansenmarga.reismee.nl

Windhoek en Otjiwarongo

Afgelopen dinsdag morgen zijn we na een reis van bijna 14 uur aangekomen in Windhoek de hoofdstad van Namibië. We hadden er een bed and breakfast geregeld om even uit te rusten voordat we nog 220 km naar Otjiwarongo gingen rijden. We kregen op het vliegveld niet de normale sedan Toyota maar een upgrade (zonder meerkosten) naar een gigantische 4x4drive waarvan we nog wel foto's zullen plaatsen. Waar we het aan te danken hebben weten we niet maar het is wel heerlijk om zo'n groot monster te rijden hier. Woensdag morgen zijn we wat boodschappen wezen doen nadat we onze 4 koffers (!) in de auto hadden geladen. Daarna een bezoekje aan het vertaal kantoor hier in Namibië. Het is er één van (bijna) 4 en er wordt hier naar een heleboel talen vertaald. Een vertaalburo is eigenlijk een klein Bethelhuis, dezelfde manier van werken en leven met elkaar.

Daarna doorgereden naar Otjiwarongo waar Remi en Marjolein ten Have wonen. Onderweg zagen we al verschillende dieren, flink wat zwijnen (Poemba uit de Leeuwenkoning) Bavianen en antilopen. We kwamen tegen 5 uur aan bij de familie. Vroeg naar bed en vanmorgen is Hans al met Remi in de velddienst geweest. Ze hebben 1.5 uur gewerkt en 6 deuren gedaan. Mensen houden ervan over de Bijbel te spreken en nemen er ook de tijd voor. Ik ben vanmiddag met Marjolein naar 3 studies geweest. De eerste was niet thuis, maar er was een meisje van een jaar of tien met haar vriendin die het wel leuk vonden een stukje uit de brochure "Luister naar God" te doen. We zaten op een plastic stoel (mocht ik op zitten) en omgekeerde emmers naast een huisje ter grote van onze schuur. Begonnen met gebed, de kinderen vonden het geweldig en hadden best een goede basis kennis van de Bijbel. Daarna nog een studie bij een ander jong meisje in een erge trieste gezinssituatie. Na de laatste studie gedaan te hebben moesten we snel naar huis want vanavond om 18.30 u was de vergadering. De zaal heeft voor zover ik het kon zien 2 bijzalen. De bijbelstudie werd in deze 3 zalen gedaan in 4 verschillende talen. Een afrikaanse taal, engels en zuid-afrikaans (wat ze hier afrikaans noemen) en dan ook nog Namibische gebarentaal voor een ongedoopte verkondiger.

Na de bijbelstudie gingen we met z'n allen in de grote zaal zitten en werd het programma vervolgd in Afrikaans en Engels. Bijbeloverzicht in Afrikaans en de lezinkjes ook. Daarna de dienstvergadering in engels met comentaren uit de zaal in engels en afrikaans. Aanstaande zondag heeft Hans de lezing, hij hoeft het gelukkig alleen in het engels te doen. Ik ben benieuwd. Aanstaande maandag reizen we door naar Outjo waar we dan de rest van de tijd zullen blijven.

We zullen jullie op de hoogte houden.

claudia

Het begint al mooi !
Vee? plezier en kijken graag uit naar het volgende verhaal!

joke

Dankjewel dat ik mee mag reizen, so to speak. Wat een ervaringen! Ik geniet mee van onze wereldwijde broederschap. Lieve groetjes joke.

Winfried en Fiona

Lieve Hans en Marga, geweldig om zo op afstand met jullie mee te reizen! We zien uit naar al jullie verhalen en velddienst ervaringen. Lieve groeten van ons ook voor de broeders en zusters daar. Xxx geniet ervan.

Tia

K vind het heel leuk deze fotos te zien en verhaal te lezen,k heb het zelf fijn gehad,nu weer internet.Knufs

Wilfred en Pauline

Lieve Hans en Marga,
Wat een belevenis zal het allemaal voor jullie zijn! We vinden het heel erg leuk jullie ervaringen te lezen. Het zal een geweldige ervaring zijn in zo'n compleet ander gebied in de velddienst te gaan!
Nog heel veel plezier.

Liefs van ons en natuurlijk van de meiden.

Laura

Suuper leuke ervaringen om te lezen!
Lijkt me echt geweldig om mee te maken.
Veel plezier nog en groetjes aan de broeders en zuster daar ook xx

jan en wil doorn

Lieve hans en marga,
Bijzonder dat jullie dit kunnen mee maken. de ervaringen spreken ons aan en het geeft ons vreugde om te lezen hoe blij jong en oud zijn met de waarheid.
Doe de brs.en zrs de groeten van een ouder echtpaar uit amsterdam. Tot ziens en Jeh''s zegen.