hansenmarga.reismee.nl

Afscheid van Outjo, tranen met tuiten!

Ja, afscheid nemen doet zeer. We zijn echt van onze broeders en zusters gaan houden hier en als je dan weer vertrekt dan is dat best moeilijk. Maar dat is natuurlijk overal ter wereld zo, je leert elkaar kennen en waarderen en we dienen allemaal dezelfde God. Het zal dus altijd moeilijk zijn om afscheid te nemen.

We kregen lieve briefjes en een paar kadootjes van personen die echt geen cent te makken hebben. Het is bijna beschamend. En natuurlijk de vraag,: “Wanneer komen jullie weer?”

Zaterdag was onze laatste vergadering in Outjo. Die dag hebben we ook nog straatwerk gedaan achter een heus stalletje van jw.org. Een interressante ervaring: een man wilde het Wat leert de Bijbel echt boekje hebben. We legden uit dat we normaal gesproken dan ook een bijbelstudie aanbieden. Maar hij woont 75 km van Outjo op een farm en is daar praktisch onbereikbaar. Dus hebben we uitgelegd dat de vragen onderaan de bladzijde helpen om de stof goed te bestuderen en de bijbelteksten te begrijpen. Hij was er echt blij mee en zou zelf gaan studeren !

Zondag heeft Hans de lezing in de gemeente Otjiwarongo gedaan. Je kon merken dat hij het al een beetje gewend is een lezing in het Engels te houden. Otjiwarongo is een veel grotere gemeente dan Outjo, maar ook hier moeten ze het met weinig ouderlingen doen. Er waren er drie maar één van de broeders (een Nederlander) moest wegens familieomstandigheden terug naar Nederland. Dus doen die twee overgebleven ouderlingen maar extra veel. Er is hier in Namibië een schreeuwende behoefte aan broeders die verantwoordelijkheid kunnen dragen.

Dus als je van een uitdaging houdt ……….

En nu begint onze vakantie, vanaf 7e tot de 17de juni, daarna reizen we weer terug naar Nederland. Rolf , de ouderling uit Outjo, hoopte nog dat Hans het weekend van 13-14 juni weer in Outjo zou kunnen zijn omdat de broeders in dit deel van Namibië ouderlingenschool hebben. Dat is in Windhoek 300 km naar het zuiden. Maar we hebben toch maar besloten om ons weekje vakantie te nemen (foei wat egoïstisch!!) . Dus komt er dat weekend een dienaar in de bediening naar Outjo om de vergaderingen te leiden.

Ons volgende bericht gaat over vakantie vieren. Tot dan!

Sonja en freek

Met veel plezier lezen we jullie verslag,wat wonderlijk is dat toch he,overal waar je komt worden de br.en zr.echte familie en ga je ze weer missen.het word druk onder de grote boom in het paradijs waar we afspreken om elkaar weer te zien,als het in dit samenstel niet meer lukt;).geniet van jullie vakantie en maak mooie fotos